Episodhorror, triptyk, och uppföljare till Three. Skräckberättelser från tre betydande filmmakare och tre olika länder, Japan, Hong Kong och Sydkorea.
anamorfisk widescreen, DTS-ES, 5.1, japanska med engelsk text/kantonesiska och mandarin med engelsk text/koreanska med engelsk text

Box
(japan, Takashi Miike): En kvinna (Kyoko Hasegawa) har återkommande mardrömmar om att hon blir inlåst i en låda och nergrävd i marken. Hon var i
ungdomen en cirkusartist, en ormmänniska/kontortionist, ihop med sin syster Shoko (ca 40 min)

Dumplings
(Hong Kong, Fruit Chan, foto: Christopher Doyle, kortversion, ca 37 min): Ex-aktrisen Mrs. Li (Miriam Yeung) är gift med otrogen make (Tony
Leung Ka-Fa) och hon oroar sig för att hon är för gammal och ofräsch. Hon uppsöker kinesiska ört-häxkvinnan och änglamakerskan Mei (mycket karismatiskt
spelad av Bai Ling) för att föryngra sig och hon äter speciella dumplings (ung. små kött i deg knyten) gjorda på aborterade spädbarn, och till en början känner
hon sig både yngre och sexigare. Artmovie regissören Fruit Chan överraskar med en bra dramahorror. Kanske inte lika bra som fascinerande Going Home av
Peter Ho (från Three), men nästan. Kom också i långfilmsformat

Cut
(Korea, Park Chan-wook): Snyggt och obehagligt. Regissören Ryu Ji-ho och hans fru Mi-ran (Gang Hye-jung) tas som gisslan av en psykopat (Im Won-hee)
och ex-statist, som regisserar en egen terror-föreställning (i en filmstudio?) (ca 45 min). Slickat men det minst minnesvärda jag sett från mästaren Park (bortsett
från hans USA film Stoker, som jag inte gillade alls. Jag älskar Park's hämndtrilogi, den där kufiska sci-fi filmen men kanske framför allt hans kortfilmer N.E.P.A.L
och den märkliga Night Fishing inspelad på IPhones

Back